Photographer: Jonas Jörneberg
Under Tiden
by Moa Backman
Under Tiden
SCENOGRAPHY & COSTUME DESIGN BY JOHANNA MÅRTENSSON
STAGE
Unga Tur Teatern, 2013
DIRECTOR
Olle Jernberg
LIGHTING DESIGN
André Kaliff
A play about a party with five young hipsters that have everything in life but but a purpose. I placed them outside an imaginary swedish cottage house, on a huge lawn where the audience where guests, seated amongst them on the grass, at outdoor plastic chairs and tables and on blankets on the lawn.
REVIEWS
Det börjar som ett event. Vi kommer in i ett rum där partymusik ljuder i högtalarna och vi bjuds på drinkar och popcorn. Vid ett bord kan man få en engångstatuering och en mingelfotograf är också på plats. ”Vad trevligt att ni kunde komma”, ”lägg gärna ut bilder på instagram!” hälsar de gemytliga värdarna.På detta sätt markerar Unga Tur att vi i publiken är en del av den rika, vita medelklass som pjäsen handlar om – en del av den problematik som vi ska beskåda.
Kulturbloggen
English
It starts as an event. We enter a room where the party music will sound through the speakers and we are treated to drinks and popcorn. At a table, you can get a one-time tattoo and mingle photographer is also in place. ``How nice that you could come,`` ``please add images on instagram!`` Greets the welcoming hosts. In this way we in the audience are part of the rich, white middle class that the play is about - a part of the problems that we are about to view.
Fem unga festar beslutsamt på scenens fuskgräsmatta där vi alla sitter på budgetvänliga plaststolar. Genom tjoandet borrar sig upplevelsen av tomhet och frågetecken kring världen och framtiden. Att inte ta något för givet – varken sjukvård eller frihet, har de fått höra till leda.
Expressen
English
Five young hipsters party resolutely on the stages fake lawn where we all sit on the budget-friendly plastic chairs. The partying pierces the experience of emptiness and questions about the world and the future.
En av tre höjdpunkter i veckan: ”En svart komedi om 70- och 80-talisterna och deras självförverkligande med instagram, varumärkesfetisch och surdegsbröd
DN
English
One of the three highlights of the week: ``A black comedy about the '70s and' 80s generation and their fulfillment with instagram, brand fetish and sourdough bread